GEOGRAFIJA




ZA UCENIKE 8-2 (05.06.2015.)

UZ POMOC UDZBENIKA ILI ATLASA NEKOLIKO MINUTA ZABAVE I UCENJA
OKEANIJA
A) POVEZITE DRZAVE, GL. GRADOVE I OTOCNE GRUPE KAO NA PRIMJERU PAPUA NOVA GVINEJA
1.PAPUA NOVA GVINEJA                           PORT VILA          WELLINGTON    I MIKRONEZIJA               4.KIRIBATI 2.VANUATU                                MAJURO                             1.PORT MORESBY           5.FIDZI                 3.SAMOA                           II POLINEZIJA                               YAREN                  6.TUVALU           7.NAURU            III MELANEZIJA ( 1, )                      APIA                      FUNAFUTI          SOUTH TARAWA             8. MARSALOVI OTOCI                   9. PALAU                                   10. SALAMONOVI OTOCI                    SUVA                   HONIARA                                                 11.SAVEZNE DRZAVE MIKRONEZIJE                   MELEKEOK         PALIKIR                                12. NOVI ZELAND
B) PODVUCITE OTOKE KOJI CINE GRANICE POLINEZIJE
HAVAJI, TAHITI, BORA BORA, USKRSNJI OTOCI, TONGA, KAROLINSKI OTOCI, NOVI ZELAND
C) AUTOHTONO STANOVNISTVO NOVOG ZELANDA SU: 1) ABORIDZANI, 2) MAORI, 3) INDONEZANI

L.P. nastavnica geografije Nusreta F.


ZA UCENIKE 6-1 I 6-2 (05.06.2015.)

GEOEKOLOGIJA-GLOBALNI ASPEKTI ZIVOTA NA ZEMLJI
Na osnovu onoga sto ste naucili probajte kratko odgovoriti na ova pitanja.
1.       KOJI SU UZROCI GEOEKOLOSKE KRIZE NA ZEMLJI? (nabrojati uz pomoc udzbenika)
2.       KOJI SU UGROZENI ELEMENTI ZIVOTNE SREDINE?
3.       PROBAJTE ANALIZIRATI SLIKU-KRUZENJE MATERIJE U PRIRODI ( str. 135)
NA KOJI NACIN TI MOZES UCESTVOVATI NA ZASTITI I UNAPREĐENJU ZIVOTNE SREDINE?

L.P. nastavnica geografije Nusreta F.


ZA UCENIKE 6-1, 6-2 I 6-3 (27.05.2015.)

PRIVREDA I PRIVREDNE DJELATNOSTI
PRIVREDNI SEKTORI

(I)...............................
*...............................
*...............................
*...............................
(II)..........................
*.............................
*.............................
*.............................
*.............................
*.............................
(III).........................
*.............................
*.............................
*.............................
(IV)..........................
*.............................
*.............................
*.............................
*.............................
*.............................

DRAGA DJECO, PROBAJTE POSLOZITI PRIVREDNE DJELATNOSTI PO SEKTORIMA PRIVREDE. KAD TO URADITE, RAZMISLITE I U ZAGRADE UPISITE SEKTOR ZA JOS NEKE DJELATNOSTI: FRIZER(    ), NASTAVNIK (    ), PEKAR (    ),  BANKAR ( IV ), SLIKAR (    ).

L.P. nastavnica geografije Nusreta F.



ZA UCENIKE 7-2 (30.04.2015.)

ISTOK SREDNJE EVROPE

RAZVRSTAJTE RIJEKE PO MORSKIM SLIVOVIMA I DRŽAVAMA KROZ KOJE TEKU
POLJSKA

BALTICKO MORE

MADJARSKA
9,
SJEVERNO MORE

CESKA

CRNO MORE
9,
SLOVACKA




1)Dunav, 2)Odra, 3)Vltava, 4)Visla, 5)Laba, 6)Morava, 7)Tisa, 8) Raba, 9) Drava, 10)Homad
Napisite samo broj  ispred ponudjene rijeke u odgovarajucu rubriku kao na primjeru za rijeku Dravu. 

Nusreta F., nastavnica 


ZADACI IZ GEOGRAFIJE ( 06.03.2015.g.)

VI RAZRED

Kroz sljedeća pitanja provjeri svoje znanje:
                                         ATMOSFERA – ZRAČNI OMOTAČ ZEMLJE
1.    Zrak ima svoju težinu kojom pritišće površinu Zemlje i naziva se ________________                                                                                                                      
2.    Vjetar je posljedica nejednake zagrijanosti zraka. On struji od hladnijeg prema toplijem mjestu tj. od  _____________ prema  ____________ zračnom pritisku.           
3.    Kod vjetrova se mjeri: pravac i  _____________ ili jačina vjetra.
4.    Najpoznatiji sezonski vjetrovi su ____________________. U toplijem periodu godine donose obilje padavina i pušu sa _______________ na _________________.
5.    Najpoznatiji stalni vjetrovi su ______________________.                      
7.Zrak uvijek sadrži vodenu paru. Topliji zrak može primiti određenu količinu vodene pare. Topliji zrak u sebe može primiti a) manje  b) više vodene pare. (Zaokruži slovo ispred tačnog odgovora).
8..Potpuno zasićen zrak je onaj koji na datoj temperaturi ne može primiti više vodene pare od one koju posjeduje DA   NE. (Zaokruži tačan odgovor).     
9.Šta znači 100% (sto posto) zasićenje zraka vodenom parom? To znači da je zrak _____________________________________.                                                        
10.Od čega se sastoje oblaci? Oni se sastoje od _______________________________________________________________________.
11.Oblaci se prema izgledu dijele na: a)____________________ b)__________________ c) ______________________ ili perjaste.                     
12.Padavine se dijele na visoke i niske. Visoke nastaju iz oblaka i to su: a)__________________b)           ____________________ c ) __________________. Niske su: a) _____________________ b) ____________________  c) __________________.
13.Šta je to vrijeme?__________________________________________
14.Šta je to klima?__________________________________________
15.Navedi glavne klimatske faktore?____________________________________________
16.Koji tipovi klime su zastupljeni u žarkom toplotnom pojasu?________________________________________________________________
 17.Koji tipovi klime su zastupljeni u umjerenim toplotnim pojasevima?____________________________________________________________
18.Koji tipovi klime su zastupljeni u hladnim toplotnim pojasevima?____________________________________________________________
19.Navedi osnovne karakteristike umjereno-kontinentalne klime?
_____________________________________________________________________
20.Koji klimatski tip ima grad Sarajevo?______________________________________

NAPOMENA: Rezulate zadataka poslati na e-mail: oscvilageo.almira@gmail.com




VIII RAZRED


Zadatak br.1.
Pročitati lekciju Istočna Afrika –prirodne i društvene odlike ,zatim uraditi sljedeće zadatke:
1. Na karti br.1 numerisanim crvenim kružićima označene su države Istočne Afrike. Služeći se atlasom i udžbenikom (Podaci o državama), na označene linije upiši nazive
država i njihovih glavnih gradova.
                   DRŽAVA                                       GLAVNI GRAD
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

     


2. Na karti br.2 numerisanim crvenim kružićima
obilježeni su značajni reljefni oblici Istočne Afrike.
Koristeći se atlasom, upiši njihove nazive na
označene linije.



3. Navedi koji su tektonski procesi uzrokovali formiranje brojnih vulkanskih planina u  regiji.                                     
1__________________________________                                                                                       
2. ___________________________________
3. ___________________________________
4. ___________________________________








 
4. Najznačajnije vulkanske planine Istočne Afrike su:_______________________________________________________________________________________________
5. Pojasni ko predstavlja najznačajniji modifikator klime na prostorima jezerske visije.
_______________________________________________________________________________________________
6. Navedi najznačajnije ekološke probleme Ukereve jezera.
_______________________________________________________________________________________________
7. Poveži narod (slovo) s etničkom skupinom kojoj pripada (broj).
a) Amhare _________________ 1. Bantu skupina
b) Masai ___________________ 2. Semitska skupina
c) Here ____________________ 3. Ku šida skupina
d) Somalijci _______________ 4. Niloti
8. Navedi neke od brojnih uzroka visoke stope smrtnosti stanovništva regije Istočna
Afrika.
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
9. Nabroj poljoprivredne kulture koje se uzgajaju na komercijalnim plantažama Istočne
Afrike.
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
10. Najpoznatiji nacionalni parkovi Istočne Afrike su:
_______________________________________________________________________________________________
11. Navedi glavne zdravstvene probleme koje su u Etiopiji izazvale brojne zarazne bolesti.
_______________________________________________________________________________________________
12. Zbog čega se sredinom 20. stoljeća desila humanitarna katastrofa u kojoj je stradalo
preko milion ljudi Etiopije.
_______________________________________________________________________________________________


Zadatak br.2

Pročitaj prirodne i društvene odlike Južne Afrike i odgovori na sljedeća pitanja:

Južna Afrika
Geografski položaj
-          obuhvata krajnji jug afričkog kontinenta
Prirodnogeografske odlike
-          Središnje dijelovi:   zavala Kalahari, istok prostrane visoravni, Drakenske
planine, Nangani gorje, Mozambička nizija, veldovi, prostrane visoravni,  Veliki i Mali Karu, pustinja Namib.
-          Indijsko priobalje i visoravni - vlažnu savansku klimu, unutrašnjost – suha  stepska klima, unutrašnje zavale - pustinjska i polupustinjska klima.
-          rijeka Okavango na sjeveru.
-          U polupustinjskim područjima - karu vegetacija
-          Usko priobalje na krajnjem jugu - sredozemna klima
-          Središnji dijelovi regije, prostor zavale Kalaharija je endoreičan
-          rijeka Zambezi, najveća afrička rijeka indijskog sliva - Viktorijin vodopad 
-          rijeke Limpopo i  Oranje

Društvenogeografske odlike
-          preko 160 miliona stanovnika.
-          veoma neravnomjerno naseljena
-          Vrlo visoku stopu rodnosti zadnjih decenija,prati stalno rastuća stopa smrtnosti posljedice : loša zdravstvena zaštita i izostanak preventivne zdravstvene edukacije stanovništva.
-          Najveća stopa smrtnosti izazvana AIDS-om i najveća stopa HIV pozitivnog stanovništva.
-          Autohtono stanovništvo  Bušmani zatim Bantu skupine: Nijanje, Zuli, Bembe, Tonge, Šoni, Tsvane.
-          Khoik skupini naroda: Name, Here, Namakue.
-          Burima, evropski doseljenici
-          Najveći dio stanovništva bavi se poljoprivredom, koja je uglavnom ekstenzivna.
-          Krajnji jug dijelom intenzivirao zemljoradnju i na velikim plantažama, koje su
i danas uglavnom u vlasništvu bjelačke manjine, uzgaja se šećerna trska, kafa, pamuk,
čaj, vinova loza, riža.
-          Na malim usitnjenim posjedima uzgajaju se različite poljoprivredne kulture za potrebedomaćeg stanovništva. To je proso, kukuruz, soja, sirak, manioka te različite vrste voća i povrća.
-          Značajne su svjetske zalihe  zlata, kroma, dijamanata, urana, bakra, olova kao i željezne rude, cinka, kamenog uglja, srebra, platine.
-          sve uspješniji razvoj turizma prije svega safari i foto-turizam
-          Preko 200 nacionalnih parkova i zaštićenih područja
Južnoafrička Republika (Južna Afrika)
Geografski položaj
-          na južnom rtu Afrike.
-          Glavni gradovi su Pretorija (izvršna vlast) i Cape Town (zakonodavna vlast).
Prirodnogeografske odlike
-          obuhvata južne dijelove polupustinjskih područja zavale Kalahari i pustinje Namib, na jugu je Cape visoravan, na krajnjem istoku je Drakensko i Limpopo gorje, na krajnjem jugu visoravni Veliki i Mali Karu te Kapske planine vlada blaga sredozemna klima.
-           rijeka Oranje (Geriep), Val i Limpopo.

Društvenogeografske odlike
-          preko 50 miliona stanovnika.
-          Vrlo visoku stopu rasta , visoki mortalitet uzrokovan brojnim faktorima.
-           veliki broj oboljelih od AIDS-a, a brojni pokazatelji govore da je čak 30% trudnica HIV pozitivno, kao i 20% odrasle populacije. Drakenske planine
-          Preko 80% stanovništva su crnački narodi, Zulu, Xhosi, Basothi, Bapedi, Vende,
-          Buri, bjelačka manjina
-          Radna geta, bantustani
-          Prvi crnački predsjednik, Nelson Mendel, ukinuo aparthejd.
-          Preko 80% stanovništva - kršćani, dok su ostali pripadnici autohtonih animističkih religija.
-          privreda Južne Afrike je jedna od najrazvijenijih na afričkom kontinentu, prije svega zahvaljujući ogromnim potencijalima koje posjeduje.
-          samo 10% stanovništva uposleno u poljoprivredi. Nelson Mendela
-          uzgaja se pšenica, pamuk, kukuruz, šećerna trska, pamuk, čaj, a u zadnje vrijeme sve je značajnije i vinogradarstvo.
-          Južna Afrika je veoma bogata rudnomineralnim bogatstvom. Ogromne su zalihe platine, zlata, dijamanata, ruda urana, srebra, hroma, mangana, željezne rude i uglja.
-          Industrija upošljava gotovo 30% zaposlenih.
-          Razvijena je crna i obojena metalurgija, mašinska, elektronska, tekstilna, prehrambena i hemijska industrija.
-          Najveći je udio zaposlenih u tercijarnom sektoru.
-          Ubrzano se razvija saobraćaj, zdravstvo, školstvo, trgovina i, posebno, turizam.
-          Brojni nacionalni parkovi,

Pitanja:
1. Navedi reljefne cjeline Južne Afrike.
2. Pojasni etničku strukturu stanovništva regije.
3. Šta je aparthejd?
4. Koji su uzroci visoke stope smrtnosti u regiji?
5. Navedi koje uvjete za razvoj industrije ima država JAR.

Zadatak br.3;Naučiti ovo gradivo za naredni čas.
 
NAPOMENA: Rezulate zadataka poslati na e-mail: oscvilageo.almira@gmail.com


IX RAZRED


 Zadatak br.1:
Pročitati lekciju “Prirodni i društveni uslovi za razvoj privrede BiH  i odgovoriti na pitanja:
 
Prirodno-geografski uvjeti za razvoj privrede

Naša zemlja raspolaže sa znatnim količinama rudno-mineralnim bogatstvima, vodama, šumskim površinama i poljoprivrednim zemljištem koji čine njene prirodne resurse. Poljoprivredno zemljište se smatra osnovnim prirodnim resursom i ove površine zahvataju oko polovine teritorija Bosne i Hercegovine (50,3 %), dok na šumske površine otpada 48,3 %, a na ostale površine 1,4 %. Na formiranje poljoprivrednog zemljišta i njegov kvalitet uticali su geološki uvjeti, klimatski i hidrografski, a izemljište je slabije kvalitete. Najveće površine plodnog poljoprivrednog zemljišta nalaze se na sjeveru Bosne i Hercegovine, u porječju rijeke Save i njenih pritoka Drine, Bosne, Vrbasa i Une. Ove rijeke su u svom donjem toku formirale naplavne ravnice. U južnim dijelovima naše zemlje poljoprivredne površine se nalaze u kraškim poljima, dok su u planinskim predjelima te površine skromne. Bosna i Hercegovina raspolaže značajnim rudno- -mineralnim bogatstvom koja se eksploatišu još od davnih vremena. Velika su ležišta crnih i obojenih metala, lignita i mrkog uglja, ali i nemetala. Naša zemlja ne posjeduje nalazišta kamenog uglja, a utvrđeno je postojanje  nafte i zemnog plina. Značajna su nalazišta rude željeza koja je bila osnova za razvoj crne metalurgije, a te rezerve su činile oko 80 % jugoslavenskih rezervi. Rezerve rude boksita su činile oko dvije trećine jugoslavenskih rezervi, a značajna su nalazišta ruda olova cinka, žive i mangana. Od ruda nemetala značajna su nalazišta kamene soli koja su služila kao osnova za razvoj hemijske industrije u Tuzli.
Vode čine jedan od najvažnijih prirodnih resursa u Bosni i Hercegovini i koriste se za potrebe stanovništva i dobijanje električne energije. Najviše vode naše rijeke imaju u hladnijem periodu godine. Voda pruža mogućnosti za razvoj industrije, poljoprivrede i ima sve značajniju ulogu u razvoju turizma.
Šume su važno prirodno bogatstvo naše zemlje i služile su kao osnova za razvoj drvne i hemijske industrije. Međutim, zbog prekomjerne neplanske sječe i požara u posljednjih nekoliko godina, sve je više šumskih
goleti i niskih šuma.
Društveno-geografski uvjeti za razvoj privrede
Privreda Bosne i Hercegovine razvijala se u različitim historijskim periodima. Period osmanske vladavine karakterističan je po razvoju poljoprivrede, zanatstva i rudarstva u Fojnici, Varešu, a u Tuzli solarstva. Potkraj osmanske vladavine privreda se počinje brže razvijati gradnjom cesta, željeznica i manufakturne proizvodnje sa feudalnim načinom privređivanja.
Za vrijeme austrougarske vladavine privreda se počinje brže razvijati gradnjom cesta, željeznica, otvaranjemrudnika (Vareš), željezare (Zenica), razvojem prehrambene, tekstilne, drvne industrije. Između Prvog i Drugog svjetskog rata privreda se usporeno razvijala, a najveći broj stanovništva se i dalje bavio poljoprivredom.
Nakon Drugog svjetskog rata društveno-geografski uvjeti se mijenjaju, dolazi do obnove Bosne i Hercegovine koja je bila opustošena ratom. U tom periodu uvedena je nacionalizacija i konfiskacija nad privrednim sredstvima. Sprovedena je agrarna reforma i planska kolonizacija stanovništva. Privredni razvoj Bosne i Hercegovine prošao je kroz period centralističke privrede kada se na bazi velikih prirodnih resursa razvija teška industrija, energetika i rudarstvo. Započinje izgradnja saobraćajnica gdje učestvuju mladi na dobrovoljnim radnim akcijama, kao što je bila gradnja željezničke pruge Šamac-Sarajevo. Kao posljedica industrijalizacije dolazi do deagrarizacije, gdje seosko stanovništvo dolazi u gradove radi zaposlenja.
Danas se privreda naše zemlje susreće sa brojnim problemima koji su posljedica minulog rata u kojem je veliki broj privrednih subjekata devastiran, a zastarjelu tehnologiju je potrebno modernizirati, što zahtijeva velika novčana sredstva. Broj nezaposlenih stanovnika u stalnom je porastu, a zbog ekonomske krize u svijetu nema dovoljno stranih ulagača za pokretanje različitih oblika proizvodnje. Naša zemlja ima brojnu i kvalitetnu radnu snagu, ali je nedovoljno iskorištena

Pitanja:
1.       Nabrojite prirodne uvjete za razvoj privrede u našoj zemlji!
2.       Koja su najveća rudno-mineralna bogatstva i gdje se iskorištavaju?
3.       Kako se razvijala privreda za vrijeme osmanske vladavine?
4.       Kroz koja dva perioda je prošao razvoj privrede nakon Drugog svjetskog rata?
5.       Objasnite probleme u razvoju privrede naše zemlje!

Zadatak br.2: naučiti ovu lekciju za naredni čas.

NAPOMENA: Rezulate zadataka poslati na e-mail: oscvilageo.almira@gmail.com







ZADACI IZ GEOGRAFIJE ( 27.02.2015.g.)


6 RAZRED

Dragi učenici naša današnja lekcija je „Klimati umjerenih i hladnih pojaseva“.Vaš zadatak je sljedeći:
Zadatak br. 1:  da pročitate lekciju (iz  udžbenika na str.78)
Zadatak br.2:  da odgovorite na sljedeća pitanja:
1.Koji klimatski tipovi su zastupljeni u umjerenim klimatskim pojasevima?
2.Navedi glavna obilježja sredozemne klime.
3.Koja su osnovna obilježja i gdje je zastupljena okeanska klima?
4.U čemu se razlikuje umjereno-kontinentalna klima od  oštre kontinentalne klime?
5.Koji tipovi klime su zastupljeni u polarnim pojasevima?
6.Šta je tundra?

Zadatak br.3: Isražiti i napisati zašto je sjeverni umjereni toplotni pojas  najgušće naseljeni prostor  na Zemlji
Zadatak br.4:naučiti ovu lekciju

NAPOMENA: Rezulate zadataka poslati na e-mail: oscvilageo.almira@gmail.com

8 RAZRED

Dragi učenici naša današnja lekcija je „Zapadna i Centralna Afrika“.Vaš zadatak je sljedeći:
Zadatak br.1: pročitati lekciju
Zadatak br.2: uočiti sličnosti i razlike između ove dvije regije i napisati u svesku:
Npr.
Sličnosti
Razlike
Smještene u žarkom pojasu
Zapadna Afrika je gušće naseljena od Centralne





Zadatak br.3: istražiti i napisati“Ko su Pigmeji“
Zadatak br.4: naučiti ovu lekciju

NAPOMENA: Rezulate zadataka poslati na e-mail: oscvilageo.almira@gmail.com

9 RAZRED 

Dragi učenici na predhodnim časovima smo govorili o „Stanovništvu i naseljima BiH“.Vaš zadatak je da svoje znanje provjerite kroz sljedeća pitanja:
1. Prvi stanovnici BiH bili su ______________________.                                                                      
2. Prvi popis stanovništva u BiH obavljen je _________godine za vrijeme __________________
    vladavine,tada je BiH imala oko___________________stanovnika.                                        
 3.Natalitet je________________________________________________,a u BiH on  je ______________
     a. Nizak                b. Srednje visok              c. Visok   
     d.Rastući                   e.  Opadajući                    f.  Stabilan      (zaokruži tačne odgovore)                              . 
4.Najsnažniji talas migracija uslijedio je od __________godine do_________godine  tada je
    BiH napustilo ____________________stanovnika.                                                                                     
5. U BiH je više žena nego muškaraca.Taj odnos je 1991. godine iznosio ______% : ______%.                                                              
6. Konstitutivni narodi u našoj zemlji su _______________, _____________ i ______________, a najbrojnije
     narodne manjine su ______________ i _______________.                                                                                                           
7. Zaokruži općine čija je gustina naseljenosti iznad državnog prosjeka:
    a) Trebinje           b) Novo Sarajevo     c) Tuzla         d) Zenica      e) Livno  
    f)  Tešanj        g)  Neum         h) Novi Grad      i) Sokolac     j) Stolac                                                                                                   
8.Zadnji popis stanovništva obavljen je _______godine                                       
9.  Mortalitet je_______________________________________________a u BiH on je _________________
     a. Visok                b. Srednje visok                 c. Nizak        
     d.Rastući                   e.  Opadajući                 f.  Stabilan      (podvuci  tačne odgovore)   
10.  Prosječan vijek života danas u našoj zemlji iznosi _______ godine.
11.Kakva je obrazovna struktura stanovništva u BiH ? Objasniti!
_________________________________________________________________________________
12.  Površina BiH iznosi_____________km² a po km² živi ___________stanovnika                                                 
13.Napiši osnovne razlike između gradova i sela u BiH?
_________________________________________________________________________________
14.U kojem dijelu BiH su izgrađena izdužena (nizna ) seoska naselja?
15.Šta je deruralizacija ,a šta urbanizacija?

NAPOMENA: Rezulate zadataka poslati na e-mail: oscvilageo.almira@gmail.com
__________________________________________________


1 . SPAJANJE PAROVA U TABLICI

Pravila :
  1. Učenici nacrtaju praznu tablicu ili im fotokopiramo .
  2. Krenemo imenikom od prvog učenika .
  3. Svaki učenik prvo otvori jedno polje , zatim ako zna spoja pojmove .
  4. Nastavnik na ploči označi polje koje je otvoreno , a učenici spomenuti pojam zapišu u svoju tablicu . Kada se spoje dva pojma nastavnik to označuje na ploči .
  5. Učenik može spajati pojmove samo kada je na redu prema broju u imeniku .
  6. Učenik koji uspješno spoji tri para dobije pet .

Primjer 1 .  AZIJA – ponavljanje gradiva

1
2
3
4
5
6
A
Fuji
Planina
Nafta
Panda
Nizina
Država
B
Ljetni i zimski
Mrtvo more
Sueski
Budizam
Sport
Polo
C
Toyota
Crno zlato
Java
Tajfun
Rijeka
Životinja
D
Potresi
Butan
Prolaz
Beringov
Pustinja
Poluotok
E
Depresija
Krakatau
Riyad
Monsuni
Automobil
Morska struja
F
Ganges
Sinaj
Tsunami
Vrh
Pamir
Aralsko
G
Otok
Vjetar
Tibet
Vulkan
Grad
Jezero
H
Mezopotamija
Vjera
Gobi
Visoravan
Kanal
Oja Šio




Primjer 2 – Latinska Amerika - ponavljanje gradiva

A
B
C
D
E
F
G
H
I
1
Rio Bravo
Magellanov
Yucatan
Ljama
Bermudski trokut
Države
Banana
Ptica
Atacama
2
Pustinja
Bifurkacija
Slapovi
Hemingv-ej i Sinatra
Anakonda
Vojna
Mexico
Hunta
Iguacu
3
Kubanske
Punta Arenas
Samba
Kauboji
Brač
Piće
Kornjače i iguane
Prolaz
Glazba
4
Savane
Gabrijel
Garcia Markes
Šešir
Havana
Pljuje
Rio
Bolivija
Diktator
Cheg -evara
5
Rubni dijelovi gradova
Panamski
Jezero
Ribe
Kokain
Vulkan
Stadion
Favelas
Kava
6
Machu Pichu
Titicaca
Santos
Copacab -ana
Maracana
Mari- jači
Pinochet
Aconcagua
Inke
7
Račvanje rijeka
Nestaju brodovi
Poluotok
Galapag-os
Rio Grande
Kanal
Gaučosi
Pirane
Plaža
8
Acapulco
Država na katove
Tekila
Mondeni turizam
Kondor
Bob Marley
Zmija
Popo- cateptl
Ples
9
Kolumbija
Sombrero
Jamajka
Festival
Ljanosi
******
Vrh
Cigare
Pisac